Jaarlijkse evaluatie gastouder

Jaarlijks voortgangsgesprek gastouder / nanny

Hierbij ontvang je een vragenlijst die besproken gaat worden tijdens het jaarlijks voortgangsgesprek dat binnenkort op de opvanglocatie wordt gevoerd door een bemiddelingsmedewerker van Jippie. Wij verzoeken je de vragen zo uitgebreid mogelijk te beantwoorden en dit formulier uiterlijk 2 dagen voor de afspraak retour te sturen. Alvast bedankt!

Hulp nodig?
Mocht je ergens vragen over hebben of hulp kunnen gebruiken bij het invullen van dit formulier, aarzel dan niet om contact met ons op te nemen!
Wij zijn van maandag t/m vrijdag van 9.00 tot 13.00 uur bereikbaar op telefoonnummer: 085 - 40 170 40.

Gegevens gastouder / nanny

Alleen cijfers; geen "-" of spaties.

Kinderen

Klik op de knop 'Toevoegen' om meer kinderen toe te voegen.

1. Start en afsluiting van de dag

1. Hoe gaat de start en afsluiting van de dag?
Voorbeeld gastouder:

Het kind komt opgewekt binnen, is blij je te zien en begroet de andere kinderen. Hij kijkt nieuwsgierig om zich heen en gaat daarna gezellig spelen. Ook vertelt hij over wat hij de dagen ervoor heeft meegemaakt. Wanneer de ouders komen om het kind weer op te halen, neemt het kind afscheid en gaat het graag weer mee naar huis.

Voorbeeld nanny:

De kinderen groeten je en zijn blij je weer te zien. Ze vertellen je over wat ze de dagen ervoor hebben meegemaakt. Aan het einde van de dag zijn de kinderen weer blij dat de ouders terugkomen. Wanneer je weer weggaat, nemen ze afscheid.

2. Contact met kind(eren)

2. Hoe is het contact met het kind?
Voorbeeld gastouder én nanny:

Het kind is open naar je toe en doet graag samen met jou een activiteit. Het kind zoekt contact met je, lacht, vertelt je dingen en laat zich makkelijk door je troosten.

3. Contact kinderen onderling

3. Hoe verloopt het contact tussen de kinderen onderling?
Voorbeeld gastouder:

Het kind reageert op andere kinderen en vind het fijn om tussen alle andere kinderen samen te spelen. Hij loopt makkelijk naar andere kinderen toe. Hij neemt afscheid bij het weggaan.

Voorbeeld nanny:

De broertjes en/of zusjes kunnen het goed met elkaar vinden, zoeken elkaar op, troosten elkaar en kunnen samen leuk spelen.

4. Eten, drinken, slapen

4. Hoe eet, drinkt, slaapt het kind?
Voorbeeld gastouder én nanny:

Het kind eet en drinkt voldoende. Hij geniet van zijn maaltijden en vindt het leuk om met andere kinderen te eten. Hij kan rustig slapen.

5. Spelen

5. Hoe verlopen de speelmomenten?
Voorbeeld gastouder én nanny:

Het kind heeft favoriete speeltjes/bezigheden, maar vindt het ook leuk om met ander speelgoed te spelen. Het kind zoekt steeds nieuwe uitdagingen en tijdens creatieve activiteiten doet hij graag mee. Hij gaat graag naar buiten.

6. Tevredenheid

6. Heeft het kind het naar zijn zin tijdens de opvang?
Voorbeeld gastouder én nanny:

Het kind geniet zichtbaar tijdens het spelen en doet actief mee tijdens activiteiten. Het kind kan zichzelf ook goed vermaken. Het kind lacht en haalt grapjes uit. Het kind is positief in zijn taalgebruik en kan goed omgaan met teleurstellingen.

7. Negatief gedrag

7. Zijn er gedragingen/situaties van het kind waar je moeite mee hebt?
Voorbeeld gastouder én nanny:

Het kind luistert goed en heeft geen conflicten met andere kinderen. Hij is ondernemend en onderzoekend. Hij gaat goed om met de regels en voelt zich prettig in de groep (binnen het gezin).

8. Contact vraagouder

8. Hoe ervaar je het contact met de ouders?
Voorbeeld gastouder:

De ouders laten het kind met een gerust hart achter. Er is voldoende contact met de ouders. Het contact met de ouders voelt prettig. Er wordt gebruik gemaakt van een schriftje. De huisregels en het opvangrooster worden goed nageleefd.

Voorbeeld nanny:

De ouders laten de kinderen met een gerust hart achter. Er is voldoende contact met de ouders. Het contact met de ouders voelt prettig. De ouders houden zich aan de gemaakt afspraken rondom opvoeding, huishoudelijke taken, voeding en werkrooster. Er worden voldoende evaluatiemomenten ingepland.

9. Dienstverlening gastouderbureau

9. Hoe ervaar je de dienstverlening vanuit het gastouderbureau?
Voorbeeld gastouder én nanny:

Je bent tevreden over de begeleiding en informatievoorziening vanuit het bureau en je kunt met al je vragen bij de bemiddelingsmedewerker en/of de gastouderadviseur terecht.

Bijzonderheden

Verzenden

Wanneer je bovenstaande velden ingevuld hebt, kun je via onderstaande button het formulier versturen.
Bezig met versturen